Loppis Entusiasten

Uppåt väggarna

I yngsta dotterns rum sitter det gula, fula tapeter. Det är garderober, en massa hyllor och prylar så vi har inte orkat tapetsera om trots att det är ett väldigt litet rum. Jag såg den gula tapeten från köket hela tiden och var så less på den.
 
Jag kom på snilleblixten att sätta en fototapet på den väggen som syntes mest. Iväg till den lokala tapet/golv-affären som funnits här länge. De tog fram den ena katalogen efter den andra men det fanns ingenting som var i närheten av att passa. Till slut sa ägaren att de hade några gamla fototapeter "från förr" i källaren, kunde få titta ifall jag ville. Jag fick rota runt därnere själv. Etiketterna var alldeles blekta så man såg knappt hur de såg ut.

 Först såg jag bara jätte fula men till slut hittade jag en jag gillade. Vi använde bara mittersta bitarna, den var egentligen dubbelt så stor. Kanske man kan använda sidobitarna till något i framtiden. Jag måste erkänna att jag älskar motivet. 400:- fick jag betala, nästan loppispris!

 När jag en tid senare var in på samma affär, hade de tagit fram alla rullarna i butiken, nu kostade de 900 kr :D
 Synd att jag aldrig frågade när de var ifrån, 70-tal kanske?

(nu har jag hittat knappen där man godkänner kommentarer också, bra va?)


    

Kommentarer


Kommentera inlägget här: