Loppis Entusiasten

Vilken sommar!

Regn, regn, regn.
Förr kunde jag tycka att det var mysigt när det regnade,
men för två år sedan regnade det kraftigt här i Hallsta i stort sett ett helt dygn.
En halvmeter vatten i källaren i vår bostadsrättsförening.
Vatten som hade pressats upp från golvbrunnar och överallt där det kunde komma upp.
Skitigt vatten. 
Nattvak hela natten för att invänta saneringsfirma som skulle komma och tömma.
De kom inte.
Det tog flera dagar för massor av ställen i vår kommun hade fått likadant. Hyreshus, villor, skolor.  
Folk fick kasta massor med förstörda saker. Källargolven blev förstörda. Hela vårt samlingsrum likaså.
Det tog faktisk över ett år innan vi hade fått ordning på allt.
Efter det får jag alltid en klump i magen varje gång det häller ner massor med regn, tänker:
Är det dags nu igen?

Midsommardagen år 2011




Något helt annat:

I år har jag varit ganska besviken på jordgubbarna.
Vi brukar köpa jordgubbar varje dag på sommaren. Det är så nyttigt och gott,
men i år tycker jag att de har varit så sura och smaklösa, undrar varför?

De vilda smultron som finns hos mina föräldrar är just nu, de är helt ljuvliga!  


 
 

Kommentarer

  • Jeanette Gustafsson säger:

    Tror jordgubbarna är lite smaklösa eftersom det var skitväder och sen frost som försenade mognadssäsongen för dem. Sen helt plötsligt blev det asvarmt och de mognade fort - fick mindre fyllighet och smak.



    förresten så var du en eldsjäl den gången då det svämmade över. Du gjorde ett riktigt bra jobb och ställde upp för alla.



    :)

    2011-06-25 | 22:13:28
    Bloggadress: http://jeanetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här: