Loppis Entusiasten

Ett försök till ett första blogginlägg?

Jag är nybörjare på både datorer och digitakameror, men ska ändå försöka mig på att blogga.

Nästan hela mitt hem är uppbyggt av loppisprylar, så det lär bli ganska många fotografier publicerade här framöver. Jag går hellre på loppisar och köper gamla grejer än att köpa nyproducerat på varuhusen.

Jag tycker det är roligt att inte ha saker som alla andra har hemma och det är kul att ta till vara sådant som andra ratar. Det nya massproducerade prydnadssakerna som görs i stenkeramik (?) är jag smått allergisk för, de görs i enorma upplagor utomlands, håller inte och saknar charm. 

Överlag tycker jag att möbler och heminredning gjordes i bättre kvalité förr, därav mitt loppisintresse. Alla vi som är loppisentusiaster vet att det inte bara är priset som gör intresset, vilket vissa tror, utan det är gamla sakers charm.

Dagens Fynd från loppis i Folkets Park (Hallstahammar)
2 ramar, ca 23 x 30 cm, för 15 kr/st
.

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    Jag kan inte annat än hålla med, och samtidigt erkänna att jag är precis likadan! Varför köpa en ny skål på IKEA när man kan köpa en gammal som är tusen gånger finare och av bättre kvalitet :)



    Finfina ramar! :)

    2011-06-03 | 21:40:47
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Lenaelisabeth säger:

    Fina ramar!

    2011-06-14 | 22:48:25

Kommentera inlägget här: