Loppis Entusiasten

I advent

Min adventskyrka





Den är lite mindre än vad de brukar vara, 60- eller 70-talskyrkorna. Jag tycker det är så fint med den lilla utbyggnaden, kommer inte ihåg vad det heter.
Den har blivit om-målad för den var rätt risig när jag köpte den på En Hjälpande hand för något år sedan. Det ska finnas före-bilder, men som vanligt har jag vimsat bort dem. Jag bytte dator för några månader sedan och en del foton har förvunnit. Ser ni snöhänget jag försökte få fram längst ner på taket? ser mest ut som miss i målningen :). Jag blandade i sand i den vita färgen för att få det att se ut som putsad fasad, det blev rätt bra, men syns dåligt på fotot.



Den här ljusstaken använder jag numera, köpte den före förra julen, enkel och snygg tycker jag.



Passar även på dagen till ära att visa den fina stjärnan av pinnar som min äldsta dotter gjorde för några år sedan,
den har jag  framme  året om :)

Ha en trevlig fortsatt 1:a Advent!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: