Loppis Entusiasten

My little pony

Alla kommer väl ihåg de färgglada plasthästarna som blev populära på 80-talet.


 
Jag har lyckats få ihop en del till mitt loppis, fick det till 48 stycken när jag räknade på fotot.
Jag ser lätt skillnad på de riktiga och oäkta, så det är ju enkelt. 35 :- blir nog lagom för de mellanstora.

Tänkte jag.

Kollade sedan lite priser på Tradera.
 
Vissa My little pony för över 500-600 :- ?

VAD?
JAHA?
VARFÖR DÅ?

Varför ska det här med prissättning vara så svårt?
Vad är det för My little pony som är så sällsynta att de blir dyra?
 
Vet ni vad jag nu har gjort?
Jo, beställt en bok, någon slags guide över alla My little pony som gjorts. Inte var den billig heller.
Får se om jag blir något klokare av den när den kommer.
Ska det vara så här krångligt med allt man ska prissätta så blir man ju aldrig färdig att öppna det förbenade loppiset någon gång!Man skulle ju vilja veta lite om grejerna man ska sälja i alla fall.

PUST!





Det är så svårt att ta bra kort där nere i källaren, nästan hopplöst!

Kommentarer

  • Gila säger:

    Priserna på tradera blir ju höga för att flera "slåss" om dem...vet ej var du bor men tveksam om du kan få 500 kr för en häst i din butik...

    2011-11-08 | 22:29:23
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com/
  • Helena Högberg säger:

    Gila:Det kan vara väldigt varierande priser på Tradera, precis som du säger, om flera slåss om en vara. Precis samma grej kan bli billigare en annan gång. Jag bor ett par mil utanför Västerås i ett mindre samhälle, så 35:- är nog ett rimligt pris här för de vanligare ponnyerna, vet man att någon skulle vara ovanlig kan man väl höja priset, men det är det som är svårt, hur mycket? Skulle man ta sådana summor som på Tradera här på orten skulle nog folk dåna av :D

    2011-11-08 | 23:11:10
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • stina säger:

    tror att my little pony företaget såldes till ett annat förteag som också designade om dom litet, smalare ben, huvudet lite mer uppåt o.s.v. tror att de tidiga ponnierna är dyrare för att de är mer ovanliga både i designen och på marknaden.

    2011-11-09 | 07:18:26
    Bloggadress: http://psychololita.blogg.se/
  • Elsa säger:

    Jo, det är som sagt dyrare på köp- och säljsidor just för att där vet folk vad de vill ha, och kan lägga ut i stort sätt hur mycket pengar som helst :)

    Jag skulle gärna lägga ut en slant på Applejack (en orange pony med gul man och äpple som ikon), men ser inte ut som du har henne :(

    2011-11-09 | 23:35:16
  • Helena Högberg säger:

    Elsa:Jag har en orange ponny med gul man . Den har 7 äpplen som ikon, vita fräknar på kinderna och är från-83

    2011-11-10 | 10:02:28
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Ulrika säger:

    Underbar samling! Jag skulle gärna köpa ett gäng av dem i julklapp till min dotter men bor långt bort. Har du något emot att skicka?

    2011-12-05 | 21:16:27
  • Helena Högberg säger:

    Ulrika:Det borde nog inte vara något problem att skicka.

    2011-12-05 | 21:35:22
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Hulda säger:

    Hej

    Jag skulle vilja köpa några My little pony-hästar

    till min borsdotter i present. Har du några kvar

    och i så fall skulle det vara möjligt för dig att skicka då jag inte bor nära?

    Mejla gärna!

    Härlig blogg!

    2012-02-05 | 14:34:08
  • rosanna johansson säger:

    hej har du kvar några från G1 ? VÄLDIGT INTRESSERAD

    Svar: Hej! Jo, visst har jag några kvar, men har nog sålt kanske runt 30 stycken, så nu är det inte så många
    Loppis Entusiasten

    2012-07-22 | 23:01:23
  • rosanna johnsson säger:

    hej har du kvar några ponys?är intresserad hör av dig via mail

    2012-07-22 | 23:26:25
  • rosanna johansson säger:

    okay kan du maila mej har du foton? vad är det för priser?? om man köper många vars får man tag på boken där man inventerar dom ny på samlandet=)

    Svar: Mailar dig :)
    Loppis Entusiasten

    2012-07-22 | 23:28:40
  • Mette säger:

    Hej! Vet att detta är ett gammalt inlägg men du har inte några ponnysar kvar?
    / Mette

    Svar: Hej Mette! Tyvärr har jag inga My Little pony kvar.
    Loppis Entusiasten

    2014-05-04 | 21:18:38

Kommentera inlägget här: