Loppis Entusiasten

Barbie, skåp 1

Jag har samlat på Barbiedockor i några år och istället för att ha dem liggande i kartonger tänkte jag att jag lika gärna kunde ställa upp dem i källaren som jag ska ha mitt loppis i.
De står i gången mellan rummen i 8 glas-skåp med 4 hyllplan i varje, så det är rätt många (32 hyllplan).
Jag visar ett skåp i taget annars blir det för tjatigt.
I de första 8 hyllplanen står de lite äldre dockorna. I de andra skåpen har jag blandat friskt från 80-tal till idag.
Det gick inte att få riktigt bra skärpa på korten där i källargången.
(jag har givetvis en hel del Barbie som kommer att vara till salu också, dock inga gamla)

Skåp nr 1



De bruna och plommonlila klänningarna har jag sytt, de andra är gamla original.
 


Den orange kappan har mor min stickat efter ett mönster jag gjort. De vita klänningarna är inte så gamla,resten gamla original.



Den
roströda, den vinröda och den guldprickiga klänningen har jag sytt. Den stormönstrade orange klänningen
är gammal, men tillhör nog en annan sort. De andra två original.



Den blåblommiga klänningen sydde min mammas gamla faster till mig när jag var liten.
Den svart/vit/gröna klänningen gammal original, resten har jag stickat,
sytt den den petrolgröna med hatt.(gamla originalmöbler)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: