Loppis Entusiasten

Barbieskåp nr 3

Här är inte dockorna särskilt gamla.



De här dockorna heter Barbie My sceene. De har lite större huvuden. Alla har också lite tuffare kläder och större skor. Skorna förväxlas ofta med Bratz- skor på Tradera.(Bratz har bara en liten kula istället för fot, men de här dockorna har samma fötter som vanliga Barbie) Den svarta jackan med pälskant och svarta skinn-kjolen med kedja har jag gjort, resten original.



En liten sy-atelje tänkte jag... Den svarta "Christie"har originalkläder, men de andra är köpta på loppis. Den blå/rosa stolen hör egentligen till Sindy, den svart/vita stolen vettesjutton vad det är, en mobilhållare tror jag :)
Symaskinen är en pennvässare i plåt :D



De 2 stickade jumprarna längst bak och klänningen har jag gjort. De svarta sofforna är av ett "oäkta" märke, hade en skarpt rosa, plastig färg som jag målade svart istället. Den pyttelilla virkade duken ett loppisfynd. Hon som sitter till vänster i soffan är en av få nyare "Midge" som gjorts. Fräkniga Midge var annars poppis på 60-talet.
Brunetterna med lite fyrkantigare ansiktsform heter "Theresa".



Hon med gult hår tror jag heter Kayla, men är inte helt säker. Den svarta och den lite guldiga jumpern har jag gjort, de andra kläderna är från loppis. Här är en ännu mindre virkad duk från loppis.

Så, nu är det bara 5 skåp kvar :)

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Vad bra du är på att få till skåpen! Och att göra små "pillriga" kläder! Imponerande!

    2011-10-26 | 17:28:58
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Helena Högberg säger:

    Anta S: Tackar!Jag har alltid varit barnsligt förtjust i att pyssla med allt möjligt.Det skulle bli så stelt och tråkigt att bara rada upp dockorna.

    2011-10-26 | 20:01:55
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: