Loppis Entusiasten

blomkrukor

Något som är väldigt tacksamt att köpa på loppis är blomkrukor.
 
Ofta kostar de inte mer än 5:-. Har man tur kan man hitta flera likadana, gamla, fina krukor,
eller kanske likadana som man har hemma.
Man köper ibland nya, dyra krukor till fönstret, men blommorna växer fort och behöver snart planteras om,
sedan passar  inte krukorna längre i alla fall.

Jag köper oftast krukor på loppis , är inte jättenoga med att alla ska vara lika i fönstret,
men gärna att de är i passande färg och form, så därför målar jag ofta dem.

De här köpte jag i lördags för 2:- styck



Den gröna, lite räfflad från ett lokalt krukmakeri, Arne Design.
Den blå märkt "444"

Färgerna inte i min smak, så de målades vita



Den handgjorda krukan hade väldigt bra storlek.



Den andra, något mindre, tyckte jag passade att göra lite "shabby",
också väldigt bra form där innerkrukan får bra plats.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: