Loppis Entusiasten

Dagens loppis-inköp

Det blev en tur till Kolbäck idag.
De hade bakluckeloppis i parken.
Där hittade jag en fin docka med en kasse tillhörande kläder, 40:-,
den är redan isärplockad för rengöring, så inget foto där.

Vi besökte också ett helt nytt loppis på Skomakarvägen 12, såg inget namn.
där köpte jag bland annat...




...en gammal smidd tidningskorg (tror jag att det är), 60:-



Tyvärr var den alldeles för trasig för att låta vara orörd, utan jag ska sätta i tyg isället.
Synd, för den hade varit snygg som den är annars.



På En Hjälpande Hand köpte jag ett helt nytt påslakan för 35:-.
Kvaliten skulle inte alls duga till påslakan, alldeles för glest vävt tyg, men jag ska sy gardiner av dem istället. Färgerna var perfekt till ett av våra rum!



60:- kostade även denna gamla smidda järn-mortel, märkt något otydligt som liknar GEDHM.
Ett riktigt fynd tycker jag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: