Loppis Entusiasten

rensa, rensa

Det började med att jag rensade kläder i förra torsdagen innan vi skulle stå och sälja på loppis.

Efter det har jag rensat städ/hobby-garderob, leksaker, källarförråd, bar/vitrin-skåp och till slut idag har jag rensat bort 45 Barbiedockor ur min samling! Så skönt!
 
När jag började samla på dem köpte jag alla jag kom åt, och eftersom jag springer så mycket på loppis så blev det snabbt många.
Sista åren har jag mest köpt äldre dockor eller de som jag tycker är lite ovanliga.

Det är ju faktisk ganska lätt att rensa hemma när man själv ska öppna ett loppis.
Man slipper tankarna- "men den här är väl fin, det är väl synd att göra sig av med".

Kanske veckans förkylning som gör att man varit matt och hängig hjälper till att man vill göra sig av med grejer,
man orkar inte se alla prylar i skåp och lådor, nej bort, bort!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: