Loppis Entusiasten

Sälja på loppis

Idag hade kompisen och jag hyrt bord på Bäckby loppis i Västerås.
Det var mest kläder och lite annat smått och gott som skulle rensas ut, inga dyra grejer.
Som vanligt kom jag hem med mindre pengar i plånboken än jag hade när jag kom dit,
men det är strunt samma, det är kul ändå.
Jag får fota och visa vad jag köpte imorgon.

Jag pratar om mitt dock-loppis ibland och flera undrar när jag tänker öppna.

Dockorna och de andra grejerna är egentligen färdiga, men allt ska prismärkas,
plus att jag har använt lokalen även som hobbyrum, målat möbler mm där så det har blivit o-ordning där.
Sist men inte minst måste jag ta itu med det där tråkiga att öppna företag (räkna vad jag lagt ut för pengar t.ex).
Egentligen är väl kruxet att man inte riktigt hinner med de timmar man är ledig, det finns alltid så mycket annat som ska göras i "familjelivet".

Jag kommer att ha en utställning i "hallen" med ca 200 Barbie-dockor och en hel del Dam-troll som inte kommer att vara till salu eftersom jag samlar på dessa, men de andra ca 500 dockorna kommer att vara till salu (även många Barbie och troll som jag har dubletter av) Jag har försökt att hålla mig till lite äldre dockor, men även modernare som jag tycker är av bra kvalitet, t.ex Skrållan, Baby Born, Chou Chou,Bratz och liknande.

Jag väntade 4 år på att lokalen under min lägenhet skulle bli ledig för att kunna öppna loppis där,
skam den som ger sig :)

Tråkigt med inlägg utan foto, så jag ska visa bilden jag ska ha på skylten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: