Loppis Entusiasten

hemma hos mig

Clara D-N skrev till mig i en kommentar och ville att jag skulle visa lite från mitt hem, hon gissade att jag hade mycket fint i möbler och inredning eftersom jag älskar loppisar.
 
Egentligen har jag nog inte så mycket saker som folk tror. Eftersom vi bor i en lägenhet får man inte plats med allt man skulle vilja. När man har en förståndshandikappad dotter som gärna fingrar på, och tappar saker i golvet, så kan man inte ha så mycket prylar överallt heller.
 
En del av det jag köper och gör iordning tar jag till mitt eget kommande loppis i källaren
(t.ex dockorna).
Jag är också oftast på jakt efter prylar till släkt och vänner. Jag brukar få veta vad de behöver, de vet ju att jag ändå springer på loppis för jämnan. Jag gör gärna iordning och ger bort prylar också.
 
Jag måste ju förstås erkänna att jag har MASSOR med saker undanstuvade i förrådet! Vi letar ju efter ett hus, och DÅ ska det bli lite bättre med plats. (jag har en del "godsaker" som ska få komma fram i dagsljuset då :)

Många av våra möbler finns faktiskt kvar sedan vi flyttade hemifrån i början på 80-talet (då varken Blocket eller Tradera fanns), och det mesta är en blandning av IKEA och loppis.
Kommer vi att hitta ett hus är jag ganska säker på att vi kommer att skaffa de flesta möblerna begagnat, det är helt enkelt mer charm och kvalitet på de gamla möblerna.

Idag visar jag vår hall, som är det lättaste, så kanske jag kan ta något annat rum vid tillfälle.



Köpmandisken är minst 15 år gammal, men köpt ny. Allt på bänken, väggtallrikar och vägglyktor är från loppis (nej, det svarta fatet har jag fått av en kompis), spegeln är en gammal IKEA


 

En av de få porslinsdockor jag har kvar. Klädhängare/lampa köpt ny för 8 år sedan.
Välkommen-tavlan har jag broderat.



Den gamla hemsnickrade hörnhyllan,figurinerna och korgarna är från loppis.
Tråkig, sliten, gammal pall från IKEA



Suddigt blev det.
Min nya stolthet från tradera, hallampan från 30-talet.
Väggkrok och skohorn i mässing från loppis. Nyckelskåpet i plåt har vi haft länge, köptes nytt.



Det snygga, snidade Damtrollet som min äldsta dotter har gjort! Ikea-spegeln har vi haft ganska länge.

Jaha, det var en utförlig beskrivning av min hall. Inte mycket att se kanske, men det visar nog ändå rätt bra blandningen som finns här hemma.
 
IKEA, LOPPIS OCH MYCKET TRÄ OCH MYCKET BRUNT :)

Kommentarer

  • Orange-retro säger:

    Vad fint du har hemma hos dig! Och vilken duktig dotter du har!

    2012-04-11 | 13:28:11
    Bloggadress: http://http://orange-retro.blogspot.se/
  • Helena Högberg säger:

    Orange-retro: Tackar!

    2012-04-11 | 19:22:29
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Gunnel säger:

    Generöst att visa din trevliga hall. Klädhängaren med lampa gillade jag mycket och jag hoppas att du hittar ditt drömhus snart.

    2012-04-12 | 09:42:49
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Anta S säger:

    Tack för att jag fick besöka din mysiga hall! Klädhängaren med lampor gillar jag! Verkligen snygg - och ovanlig. Den nya taklampan är som ett smycke.

    Din dotter är duktigt pysslig - precis som sin mor.

    Lycka till med husjakten!

    2012-04-12 | 23:45:36
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Clara D-N säger:

    Tack så jättemycket för bilderna! :D

    Du bor jättefint och jag gillar den första bilden jättemycket, Du har lätt världens finaste hall!

    2012-04-13 | 19:13:58
  • Helena Högberg säger:

    Tack Clara D-N och ni andra för snälla kommentarer!

    2012-04-13 | 19:59:15
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: