Loppis Entusiasten

idag blev det västerås

Idag följde jag med kompisen på en tur till Västerås där vi besökte Läkarmissionen och Bäckby loppis. Det blev inte shoppat så mycket idag, men jag fick med mig ett par prylar hem i alla fall.



En dock-gungstol på läkarmissionen för 65:- Jag fick limma en hel del som hade släppt och proportionerna var lite fel, benen var alldeles för långa jämfört med resten, men det är så sällan sådana här dyker upp så jag tog den ändå. Den ska bli svart.



Min ofärgade gran i massivt glas fick en mindre, grön grankompis för 20:- på Bäckby loppis.
Det är väl varken dyrt eller gammalt glas, men jag tycker de är fina. Undrar om det finns fler färger?



Tyger i allra, allra mjukaste flanell.
Det rosa/gröna var ca 2 meter x 70 cm. Det blå var ungefär samma. Det rutiga var ockå 70 cm brett men hela 5 meter långt.Tygerna kostade 10:- styck

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

  • Emilia säger:

    Vilka fina fynd! Så sött med dockgungstol - jag kom över två stycken på loppis jag med, men de har vi fått limma många gånger efter att barnen haft sönder dem ;)

    2012-04-14 | 20:10:53
    Bloggadress: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com
  • Helena, Craft and Creativity säger:

    Det är verkligen vansinnigt roligt med loppis! Fina fynd du gjort! :)

    2012-04-16 | 10:10:25
    Bloggadress: http://craftandcreativity.com/blog

Kommentera inlägget här: