Loppis Entusiasten

Mitt enda påskpynt



Den här stora tuppen och hönan i något plastmaterial är i stort sett det enda påskpynt jag använder. Tuppen som är över 30 cm hög köpte jag ny i en affär och hönan kom ganska snart efter,
men den hittade jag på loppis.

Min yngsta flicka som är 16 år och har Retts Syndrome förstår inte det här med inredningsdetaljer.
Söta små kyckligar och liknande är leksaker för henne, som hon går runt och viftar med och gärna stoppar i munnen.
Skulle jag ha påskris skulle det också det vara roligt att dra upp och gå runt och vifta med.
Träljusstakar har vi förbrukat en hel del drös av, för de är roliga att gå runt och "hamra" med.

Men man har lärt sig under årens lopp vad man kan ha framme.
 
Stora saker brukar gå bra för de är inte så roliga att gå runt och bära på, så de flesta av mina inredningsdetaljer är antingen stora eller "tråkiga" som inte intresserar henne.
Inte saknar jag väl nämnvärt en massa småprylar överallt heller, det blir bara svårstädat.
Lite synd att man inte kan ha tända ljus någon gång, men det blir man van vid.

Det är ändå så skönt att hon är så pigg och kan gå runt och "sno" saker,
för många med samma sjukdom är så mycket sämre.

Undrar om lördagsloppiset är öppet i påskhelgen? Jag tror att de hade öppet förra året. Hoppas det. 

Nu vill jag önska er alla en riktigt trevlig påsk!  

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Retts Syndrom kan jag lite om. Jag träffade flera fina tjejer och deras familjer med det syndromet när jag valde att göra ett arbete kring detta under min utbildning. Tillsammans med studiekamrater som var intresserade av detsamma. Din flicka verkar vara pigg som går runt och leker med det som lockar!



    Glad Påsk på er! Fina tuppar!

    2012-04-06 | 07:18:22
    Bloggadress: http://retrolyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: