Loppis Entusiasten

termometer

I lördags köpte jag en liten inne-termometer i någon slags metall.



Jag kunde tänka mig många färger som det skulle passa att måla den i beroende var man skulle sätta upp den.
Till slut bestämde jag mig för att jag skulle ha den ovanför min fina gamla mjöl-bytta i köket.
Jag försökte nu få den att se ut som gammal, gulnad porslin genom att först måla den vit,
och sedan laborera lite med pigment i blank lack.

 

Egentligen blev jag inte så nöjd med den för det mörka blev rätt kladdigt,
jag skulle ha blandat pigment i vatten istället tror jag,
men det var första gången jag provade något sådant här, så det blir som det blir.
Nu får den vara sådär ett tag, jag målar nog om den igen om ett tag.



Det syns i alla fall inte så bra när den sitter uppe på väggen.

Jag har visat min bjölbytta på bloggen förut, men jag tar med den igen för att visa hur jag egentligen hade velat att termometern skulle bli att se ut :)





Visst är den fin? Jag köpte den på En Hjälpande Hand för 20:-, fynd med stort F!

Kommentarer

  • Lisette säger:

    Tyckte den blev jättefin :) Passade ändå bra tillsammans med mjölbyttan även om det inte blev exakt samma färg!

    2012-04-26 | 12:50:18
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: