Loppis Entusiasten

3 loppisar idag :)

Först ut som vanligt, En Hjälpande Hand här hemma,
sedan bar det iväg till Västerås på bakluckeloppis. Ni som inte var där, ni missade inte mycket.
I och för sig så kom vi rätt sent, vid 12-tiden, men jag tyckte inte det var så många bilar heller.
Det blev även ett besök på Bäckbyloppis.
Idag har jag faktiskt handlat mycket.
Så pass mycket att jag får dela upp det lite, så idag visar jag det kanske tråkigaste, tavlorna.
På bäckbyloppis stod ett par tjejer som bara ville bli av med de sista sakerna.
En tavla som jag egentligen bara ville ha ramen. Den innehåller en tryckt duk med signaturen G Jobs.
Det är ingen speciell va? Jag kan inte sådant. Vill någon ha den så är det bara att hojta till! 1:-kostade den.
 
Här var det också mest ramen jag tyckte kunde vara användbar. Ett tryckt motiv (inte såå fult). 1:-
 
Den tredje tavlan för 1:- av tjejerna var en akvarell av Frans Lindström. Han är ändå rätt känd, målade mest stockholmsmotiv, jag har 2 lite mindre akvareller av honom sedan tidigare, han levde mellan 1874-1954,
 så det var kul.
 
På bakluckeloppiset köptes denna akvarell, målad av "Ekström".
Fin tycker jag, men det måste göras något åt pas partouten och ramen. 20:-
summa, 4 tavlor = 23:-
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Vilka fynd du gör!
    Fina tavlor och billiga!
    Har en likadan liten Jobs, de är nog ganska populära.

    2012-08-18 | 19:33:15
  • maja säger:

    Fina Jag älskar Jobs. Skulle inte ha något emot att ha den :)

    Svar: Då får du den! Hoppas att den är hel när jag "plockar ut" den. Jag sparar din mailadress och hör av mig!
    Loppis Entusiasten

    2012-08-19 | 09:30:23
    Bloggadress: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
  • maja säger:

    Åh, men tack!

    2012-08-19 | 12:29:20
    Bloggadress: http://maja-mittlillajag.blogspot.com

Kommentera inlägget här: