Loppis Entusiasten

Bara ett fynd idag

Idag var det bakluckeloppis i parken. Inte alls många bilar där, men jag köpte en sak i alla fall.
 
En ganska stor, 34 cm lång, valross (?) i glas. En liten nagg fanns på den ena toppen av beten,
men en 50-lapp tyckte jag att den var värd för det störde inte alls.
Liksom mitt glasäpple som jag visat förut, innehåller denna jordartsmetallen NEODYMIUM,
som gör att den skiftar färg beroende på ljus.
I dagsljus är denna lila och under lysröret blev den grön.
Jag fick inget riktigt bra foto på detta, den ser mer grå ut på bilden.
Eftersom jag var på bakluckeloppiset före En Hjälpande Hand så kom jag lagom i tid för att se en man som norpade värdens finaste sjölejon i kopparbrunt konstglas precis framför mig! Det är så himla synd att man inte kan vara på två ställen samtidigt, men så där är det, ibland är man först och ibland inte :(

Kommentarer

  • Lybtar säger:

    Fasen va coolt!!

    Svar: Ja visst är den cool! Jag gillar den mer och mer, sitter just och tittar på den, nu är den RÖD, för att den står snett under den röda skålen i skåpet. Från där jag sitter. Går jag förbi är den RÖD/GRÖN! Så häftigt!
    Loppis Entusiasten

    2012-08-25 | 22:30:07
    Bloggadress: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Kommentera inlägget här: