Loppis Entusiasten

barbie har varit hos frissan

Jag fick en samlar-Barbie till billigt pris (50:- tror jag det var) på Tradera för att den var lite ful i håret,
men det går ju att fixa!
 
 
(Jag kom på att fota när jag redan börjat fixa)
Visst kan Barbie också ha inbakade flätor :)
 
När man vill "hålla ihop" håret som här på en balettdansös så brukar jag köpa "osynliga" hårnät (sådana som tanter brukar ha när de varit och lagt håret). Jag klipper isär dem i mindre bitar och snör ihop med vanlig sytråd.
Samlar-Barbie har ofta någon slags läggningsvätska i håret, men det har jag aldrig vågat ha i,
för man vet inte hur synteten i håret reagerar efter något år.

Kommentarer

  • Annika GW säger:

    Så snyggt du gör frisyren! Det bubbliga i hatten är stolpar som jag dragit igenom bandgarnet emellan varannan stolpe. / Annika

    2012-08-02 | 23:25:34
    Bloggadress: http://greitzan.blogspot.com
  • Lilladockan säger:

    Åh, vad underbart bra det blev! Riktigt fina flätor :)

    Svar: tackar!
    Loppis Entusiasten

    2012-08-03 | 06:05:02
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se
  • Berit säger:

    WOW!!! En sån Barbie skulle man haft,när man var liten! Vilken skönhet.

    2012-08-03 | 08:39:44
  • Rose-Marie säger:

    Så elegant!
    Du är verkligen duktig på att fixa med dockornas hår.

    Svar: Tack Rose-Marie :)
    Loppis Entusiasten

    2012-08-04 | 18:21:20
  • Birgit säger:

    Wow så fin Barbie blev i håret.

    Svar: Tackar!
    Loppis Entusiasten

    2012-08-17 | 19:33:05
    Bloggadress: http://anelmaed.blogspot.com

Kommentera inlägget här: