Loppis Entusiasten

En sämre dag som ändå slutade ok

Ingen höjdar-dag idag.
 
Det började med att jag tappade en glasskål full med yoghurt i golvet så att det blev en miljon glasbitar utblandat med yoghurt. Det var inte alls lätt att torka upp kan jag upplysa om.
 
På mitt eget loppis kom 2 personer in under 4 timmar. Det var 2 färgade kvinnor som var inne ca 23 sekunder och gick sedan ut för "den lille" utanför stod och skrek och ville inte alls komma in.
 
Nåja, syrran kom och hälsade på, och sedan kom mor, och vi hade syjunta istället, helt ok faktiskt. 
 
När jag skulle välta ut kaffefiltret  ramlade mina glasögon ner i soppåsen. Spola av. Torka.
GLASÖGONEN GÅR AV PÅ MITTEN!!  
Skruven till fästet hade gått av! Söndag! och jag som är halvblind (eller har snarare ledsyn),
utan glasögon!
Rota efter några gamla i lådan, men herregud vad de var svaga och repiga! Det gick ju inte alls att se något i dem!
 
PRECIS samtidigt som jag kom på en eventuell lösning, sade sambon:
- Vi kanske kan ta mittendelen av de gamla glasögonen och sätta på de nya glasen/bågarna,
om det kan passa. Precis vad jag hade tänkt i samma ögonblick!
 
Det var ingen lätt grej att byta dessa microskopiskt små delar,
men efter en stunds vedermödor hade han lyckats!
 
Slutet gott, allting gott!
 

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Det ligger något i det där att en olycka kommer sällan ensam. Så bra att både du och sambo är händiga personer. Det underlättar!

    Svar: Du har så rätt, oftast kommer det mera trassel när det väl börjar. Jag är glad att glaögonbekymret löste sig, jag hade nog inte fixat det själv, pyttesmå skruvar och muttrar hör inte till min starka sida :)
    Loppis Entusiasten

    2012-08-27 | 00:28:59
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Gunnel säger:

    Äsch då! Vilken dag, men tydligen har du en händig man och han verkar vara guld värd.

    Tydligen är det för få som känner till ditt loppis, men med tiden ska du väl få flera besökare. Anta S och jag skulle komma direkt om vi hade vägarna förbi.


    Svar: Jodå, mannen är händig :) Jag har inte annonserat någon gång, det är nog dags för en liten annons nu när folk är tillbaka från sina semestrar.
    Loppis Entusiasten

    2012-08-27 | 08:59:57
  • Rose-Marie säger:

    Nej det var ingen höjdardag precis!
    Önskar jag bodde närmare, så jag kunde besöka din roliga loppis lite mer.

    Svar: Ja, det var så trevligt att träffas sist vi träffades!
    Loppis Entusiasten

    2012-08-27 | 09:47:01

Kommentera inlägget här: