Loppis Entusiasten

loppis i kolbäck idag

Loppis i Borgbylokalen i Kolbäck.
De öppnade 11.00 så jag hann med ett besök innan jag skulle öppna mitt eget loppis kl 12.00 :)
 
Sådana här keramikgrejer är jag ju svag för, så den fick följa med hem för 25:-
Den var inte så liten, 18cm om man räknade från nos till stjärtfenan.
 
...men jag har också börjat bli lite förtjust i glas...
Den här ganska stora skålen, 27cm i diameter, i lite svagt gammelrosa/apricos färg tyckte jag var fin.
 
Jag tyckte den påminde mycket om en glasskål från Humppila, Finland som min mamma har.
Jag har googlat en del ikväll, men inte hittat något i den färgen som påminner.
Som vanligt finns heller ingen märkning, men det verkar vara väldigt fint glas.
Någon som vet?
 
Just ja, 10:- var priset :)
 

Kommentarer

  • Lisette säger:

    Åhhh så fina fynd, skålen var riktigt vacker! Ett riktigt fynd dessutom för endast 10 kr :)

    Svar: Ja, för 10:- gör det inget om den inte skulle vara något "speciellt", den var fin ändå :)
    Loppis Entusiasten

    2012-08-05 | 23:00:58
    Bloggadress: http://Vintagerose.webblogg.se

Kommentera inlägget här: