Loppis Entusiasten

Tänkte bara visa...

...mitt "omstylade" IKEA-vitrin i köket.
 
Ni får bortse från den dåliga fotokvaliten. Trots femtioelva försök blev det usla kort.
 
Jo, jag tog ju bort min kaffeservis från skåpet i köket för att istället ha föremål i glas där.
Nu blev det inte alls särskilt bra, för det bruna bakstycket dämpade bort alla fina färger i glaset.
 
Då gjorde jag så här istället...
Jag tapetserade en tunn masonitskiva i samma tapet som i köket, som precis gick att klämma in bakom glashyllorna. Nu ser det ut som om det inte finns något bakstycke.
 
"Hemmakontoret" längs ner med pärmar och annat var inte särskilt snyggt heller, så jag satte på  mönstrad plast och självklistrande blyband så man slapp att se så mycket av det.
 
Och sambon lagade lampan i skåpet som har varit glapp i 8 år! Tänk vad tiden går :)
 
De nedre facken har trähyllor, så där fick det bruna bakstycket vara kvar.
 
Jag är ganska nöjd med skåpet nu,  men en del av sakerna har jag bara ställt in tills vidare.
Jag ska byta ut lite vart eftersom jag hittar glasföremål som jag gillar.
 
Fniss,
på den nedre bilden kan man se hur jag sitter på huk på köksbordet, som i någon gymnastisk övning och försöker ta kort .

Kommentarer

  • Ann-Charlotte säger:

    Vilken enorm skillnad! Vad duktig och påhittig du är!

    Svar: Tack Ann-Charlotte! (inget svårt projekt, men visst gjorde det stor skillnad :))
    Loppis Entusiasten

    2012-08-21 | 20:15:01
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.se/
  • Lybtar säger:

    Men det blev ju klart mycket bättre.
    Bra att kunna fixa till det man har i stället för att köpa nytt. gott jobbat!

    Svar: Ja, här släpas det inte hem så mycket nya möbler i onödan, det är bara jobbigt, men hittar man någon gammal goding på loppis så är det ju en annan sak förstås :)
    Loppis Entusiasten

    2012-08-21 | 21:20:26
  • Berit säger:

    Vilken händig och påhittig tjej du är:)

    Svar: Tack Berit!
    Loppis Entusiasten

    2012-08-21 | 21:38:25
  • Gunnel säger:

    Händig som du är blev naturligtvis skåpet jättefint och framhäver verkligen dina fynd.

    Svar: Det var snällt sagt, tack :)
    Loppis Entusiasten

    2012-08-21 | 22:22:57
    Bloggadress: http://www.sopckersalt.blogspot.com
  • Anta S säger:

    Händiga H har gjort det igen! Du har både bra idéer och flinka fingrar! Och så mycket snyggt glas du har! :o)

    Svar: Tack Anta! En enkel grej att göra :) ja, det har blivit några fina glasfynd sista tiden, men några har hängt med ett bra tag.
    Loppis Entusiasten

    2012-08-21 | 22:47:38
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • khina säger:

    Snyggt! En extra stilpoäng blir det på ditt "inslängda" glas!!! Muranofågeln tillsammans med skålen - de verkligen lyfter varandra.

    2012-08-21 | 23:18:53
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • viveca säger:

    vilken fiffig ide
    vad söta domherrarna var

    2012-08-22 | 09:41:58
  • Anne Marie Niemi säger:

    Supersnygt!

    2012-08-22 | 10:01:22
  • Rose-Marie säger:

    Fyndigt och vackert blev det och en fröjd för ögat!
    Vilket blickfång i köket!

    Svar: Ja, man spenderar så mycket tid i köket så man kan ha något och titta på där också, inte bara i vardagsrummet där man är mer sällan :)
    Loppis Entusiasten

    2012-08-22 | 10:10:06
  • maja säger:

    Skåpet blev verkligen bra :) Vill också tala om att duken har kommit fram :))

    2012-08-22 | 19:56:37
    Bloggadress: http://maja-mittlillajag.blogspot.com

Kommentera inlägget här: