Loppis Entusiasten

vereco-kanna och annat glas

Ett dussin vereco tekoppar och en kanna med handtag som är i plast eller bakelit.
Jag hittade bara en kanna när jag sökte på nätet. Den var grön och saknade handtadet, ändå gick den för 270:-. Det var lite kul, för jag betalade 150:- för hela rasket på Bäckby loppis igår.
På 4 av faten fanns pyttesmå kant-nagg som inte syntes men kändes när man drog hed fingrarna runt kanten, men det var bra pris ändå tycker jag för annars var det bra "bruksskick", blanka och fina.
 
Det gamla glasfatet ska mamma få till kakor,för hon har assietter och ett fat som är väldigt likt.
20:-på Bäckby loppis.
 
Hemma på En Hjälpande Hand köpte jag:
En "hundbens" vas för 20:- Jag har inte varit så förtjust i modellen, men tänker nu att det skulle vara snyggt med några i olika färg och höjd tillsammans (jag är hopplös!)
En signerad och etikettmärkt Orreforsvas i väldigt svagt blått, 20:-
 
Den mörka vasen hittade jag på Bäcby loppis för 25:-
Den ser svart ut på fotot men är mörklila i ljuset, jag har för mig att det kallas nåt särskilt ,
men minns ej vad..
Imorgon visar jag lite annat...ha en skön söndag!
 
 

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Du är suverän på att göra fynd. Söta vaser! Men jag tror och vet att ni har mycket mera loppisar hos er än vad det finns i våra trakter.

    2012-08-19 | 16:32:05
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Jag instämmer!
    Superfina fynd!
    Vi har heller just inga loppisar där jag bor.

    2012-08-19 | 18:32:11
  • Lybtar säger:

    Så länge naggen inte är på muggarna så är det ju helt ok. Läcker färg. Har börjar gilla det rökfärgade glaset och det bruna lite mer än tidigare. Det är faktiskt läckert.

    Svar: Samma här! Jag har mest sett skrapiga av de bärnstensfärgade som då ser tråkiga ut, men när de har den rätta lystern och glansen är de riktigt snygga! De gröna som jag har fått tag i nog i alla fall lite snyggare, de var i och för sig i nyskick också :)
    Loppis Entusiasten

    2012-08-19 | 19:49:58
    Bloggadress: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Åh, underbara Vereco! Bara så du vet så trivs de gröna Vereco-kopparna jättebra hos mig. Dricker kaffe ur dem med jämna mellanrum när jag vill lyxa till det lite :) Än en gång, tack för dem! <3

    Svar: Så bra att de hamnade hos någon som gillar dem!
    Loppis Entusiasten

    2012-08-25 | 14:35:49
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: