Loppis Entusiasten

Begagnade julklappar?

Kan man köpa begagnade julklappar till vänner och bekanta?
 
Frågar man en loppisentusiast som mej, så, javisst!
 
Men, det beror ju helt på vem mottagaren är,
det finns ju faktiskt, hur otroligt det än låter,
folk som inte kan tänka sig att köpa eller få en begagnad sak!
 
När det gäller saker som porslin, keramik och annat som folk samlar på är det ju perfekt.
Det är inte alls säkert att det blir billigare, inte heller är det enklare,
utan man får i stället tänka till lite hela året, hålla utkik efter de speciella sakerna de vill ha.
Det krävs lite mer eftertanke än att bara rusa in och "ta något" dagen före julafton.
 
Årets julklapp till svärmor, kanske får jag tag i någon till.
 
Varje gång jag träffar svärmor frågar hon om jag har hittat några plåtburkar åt henne på loppis,
hon vill hemskt gärna ha sådana som jag har i skafferiet,
och varje gång svarar jag nej,
för det har jag inte.
 
Men jag har hittat en del på Tradera :)
 
Det blir ju inte alls särskilt billigt att köpa dessa på Tradera för många vill ha dem,
men när det gäller att köpa dem till julklapp så får de gärna kosta lite :)
 
Kruxet är att komma ihåg vilka hon har, och vilka jag redan hittat åt henne.
 
Någon dator äger hon inte, så det är riskfritt att blogga om detta :)

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Den varianten av Ögoncacao-burk tror jag aldrig jag sett förr. (Den hade jag köpt direkt!) Pågenburken är också ny för mig men "Barillan"verkar bekant. De julklapparna kommer att bli poppis!
    Hoppas nu ingen skvallrar... ;-)

    Svar: Jag har sett alla på Tradera ett par gånger, men då har jag också kollat in varenda burk som kommit ut under en period :) Jag kollade upp cacaoburken tidigare, tror att den var före -76 eller något sådant, då det är Mazetti och inte Fazer, om jag minns rätt. (hon fick min burk för jag hittade en ännu äldre)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-04 | 23:19:25
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Javisst kan man köpa begagnade julklappar!
    Leksaker t.ex, hur dyra är nu inte de att köpa nya.
    Jag köpte mycket på loppis till barnen, när de var mindre. Man får de till en bråkdel av vad de kostat och då kan de ju få lite fler klappar istället.

    2012-12-05 | 09:13:01

Kommentera inlägget här: