Loppis Entusiasten

Dagens inköp

40:- kostade 2 fönsterlampor i matt orange glas med svarta plastdetaljer,
på En Hjälpande Hand.
Med tanke på hur mycket ingrodd lort det var på dem så tror jag att de är kanske 70-tal.
Dessa tänkte jag försöka med till selmatävlingen.
Den orange färgen var mycket skarpare än på fotot.
På Bellas Kuriosa hittade jag denna gipsfigurin för 100:-
De brukar vara dyra men denna hade många skavanker,
så pass mycket att jag tänker måla om den.
Nu blir det till att försöka hitta någon plats för den hemma också :)
 
Det var allt för idag,
Ha en trevlig lördag!
 

Kommentarer

  • lybtar säger:

    Man kan ju alltid fylla i med svartpenna.

    Svar: Det var lite djupt ner i gipset på en del ställen, så det får bli målarfärg i samma svarta nyans så det fyller ut knöliga gropar, jag har börjat lite, det blir snyggt :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-08 | 21:29:17

Kommentera inlägget här: