Loppis Entusiasten

Få lördagsfynd

Inte blev det mycket fyndat igår,
men jag var också bara på ett loppis, En Hjälpande hand.
Det är väl i och för sig tur att man inte släpar hem lika mycket varje helg :)
 
Det var fint glas i de här, fylld glasmassa nertill...vad det nu är för något, äggkoppar?
Egentligen var de 3 stycken.
Jag brukar alltid packa mina varor själv i kassarna, men nu var det så få prylar,
så jag tänkte att det går nog bra med deras packande.
Det gör jag inte om för givetvis var en trasig när jag kom hem trots att jag inte stött i någonstans. :(
Inte för pengarnas skull, de kostade 3:- styck, men det var synd ändå.
 
Det var inte länge sedan jag köpte en liten Hackefors viol vas,
nu hittade jag en till, ännu mindre, för 20:- i en annan modell.
 
En "salig" blandning av julkrubba med figurer.
Det var både större och mindre figurer som inte passade ihop,
(2 stycken Jesusbarn blir ju inte så bra :)) 
så jag får väl försöka få ihop till en julkrubba i alla fall.
Jag tycker det är rätt fint med de här (60-tals?) julkrubborna,
men...
...själva stallen ser oftast ganska bedrövliga ut.
 
Det limmades mossa här och där och det är inte alls särskilt snyggt när det gått kanske 50 år,
ser mest bara skräpigt ut, så det kommer att tas bort.
Det var också halm monterat på taket som bara rasade sönder,
så det tar jag också bort (inge rädd om original här inte :),
sen får jag väl fixa till den lite.
Jag visar väl sedan, när, och om den blir klar:)
 
13 grader kallt här idag, hur kallt har ni?

Kommentarer

  • Gila säger:

    -10 här och ca 1 dm snö....får gärna ligga kvar. Trevlig adventskväll!

    Svar: Bra att det finns lite snö! Här är det ett tunt täcke i alla fall, det kom precis till advent, trevlig kväll, du med!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-02 | 19:25:39
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com/
  • Berit säger:

    Du fixar säkert krubban!
    Här i Roslagen är det -15', nu kl.19,30!

    Svar: Hoppas det! :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-02 | 19:35:05
  • Gunnel säger:

    Krubban var fin trots att det ramlat bort lite saker. Stallet i Betlehem var nog inte heller perfekt.

    Trevlig advent!

    Svar: Ja, precis!, man kan inte göra stallet "snyggt", det var ju ett fattigt, gammalt stall så man får göra det lite "fult" fast utan att det dammar och lossnar grejer hela tiden :) Trevlig advent på dig med!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-02 | 21:07:52
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Vad fina fynd :) tråkigt de tagit sönder sakerna inte ok! Krubban kommer du säkert kunna fixa till blir spännande att se slutresultatet :)

    2012-12-03 | 06:48:59
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • lybtar säger:

    Åhhh.. en julkrubba hade vi när jag var liten. det väcker verkligen minnen.

    Svar: Jag var avundsjuk på kompisarna som hade en hemma. Vi hade ingen, det är väl därför jag köper flera stycken nu :)
    Loppis Entusiasten

    2012-12-03 | 21:23:49

Kommentera inlägget här: