Loppis Entusiasten

Fått av svärmor

Den här figurinen i gips har svärmor haft i alla år.
I början på 80-talet blev den vitlackad.
 
Sist jag var hos henne såg jag att hon hade den på balkongen,
mitt i vintern!
-Äh, jag är så trött på den, och nu har den "flagat"
(inte så konstigt :/)
Nu har den fått flytta hem till mig.
 
Den ska se ut ungefär som den statyetten jag köpte i helgen,
svart med lite färgade prickar.
 
Jag provade lite om man skulle kunna skrapa/peta bort den vita färgen,
men så lätt var det ju inte förstås.
Färgen har krackelerat, men sitter fast rätt hårt.
Jag måste nog sandpappra bort allt det vita,
och sedan försöka måla den som den ska se ut.
 
Fortsättning följer väl...någon gång framöver :)

Kommentarer

  • Elisabeth säger:

    Vad spännande!
    Väntar med förtjusning på resultatet!

    2012-12-11 | 20:49:06

Kommentera inlägget här: