Loppis Entusiasten

Mina bästa fynd 2012

Jag brukar bara köpa det jag gillar på loppis,
men i och med att jag var med i "selma"tävlingen i år,
har jag fått lov att tänka lite mer ekonomiskt, vad som kan gå bra på Tradera.
 
Det var roligt att vara med i tävlingen, men det är inget jag skulle vilja göra ständigt,
det var en massa mailande, himla stökigt blev det med prylar som skulle skickas,
som låg och drällde, bubbelplast och kartonger.
Det är skönt när man nu fått tagit bort allt.
 
Jag återkommer sedan och talar om vem som vann tävlingen,
det avgörs den 1/1 2013 (jag ligger inte med i toppen kan jag säga direkt)
 
Mina bästa fynd blir en blandning av ekonomiskt bäst och det jag gillade bäst
 
Den här rostfria kannan med teakhandtag som jag köpte för 20:- på ett tillfälligt loppis,
var den som gav det högsta ekonomiska värdet till tävlingen, 537:- blev den såld för.
 
De här 70-talspåslakanen valde jag oturligt nog inte till tävlingen, det skulle jag ha gjort.
De köptes för 10:- styck och såldes, nu minns jag inte exakt, men jag tror att det var närmare 400:-
 
De här delarna med RANKA valde jag inte heller till tävlingen. 40:- gav jag för allt.
De sålde bra på Tradera också, minns inte priset här heller, men åtskilliga hundralappar gav de.
Som ni förstår valde jag fel till tävlingen de flesta gångerna :)
 
Resten är saker som jag har behållit och inte tänker sälja.
 
Kökspallen som jag hittade på Myrorna för 50:- är jag jätteglad över,
de brukar kosta minst 300:- oavsett skick.
På den här var det bara mattan på som var hafsigt skuren, resten var i kanonskick.
 
Gardinlängderna som jag köpte för 20:- hos "Loppis på hörnet" älskar jag :)
 
Jag tror detta egentligen är en askkopp, spelar ingen roll, den är så himla fin,
jag beundrar den varje dag, signerad Åfors Bosse Lila. 40:- på Tradera
 
Den stora konstglas-sälen som skiftar färg mellan lila och grönt beroende på ljus,
är jag också glad åt. 50:- på ett bakluckeloppis.
 
Den riktigt stora handblåsta kristallskålen som är signerad Anna Ehrner,
har jag haft mycket nytta av. 59:- på Tradera
 
Sedan måste ju de två "little horse Thomas Dam" få vara med.
Enligt Thomas Dams egen hemsida väldigt ovanliga (60-tal).
Jag hittade någon enstaka på Google (USA och AFRIKA) omkring tusenlappen i pris.
Jag tror att jag gav 40:- för båda på Arosmaknaden (eller var det Power Meet?)
hur som helst ett kanonfynd för just mig som samlar på Thomas Dam troll :)
 
Det var några av mina allra bästa fynd för i år,
allt skit man släpat hem skippar vi att visa va? :D
 
Nu vill jag tacka alla er som tittat in på bloggen i år,
och tack för alla kommentarer ni gett, det är extra roligt!
Hoppas att alla får en trevlig nyårsafton och ett riktigt gott nytt år 2013!
 
 

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Du har haft ett bra och spännande loppis-år med fina fynd.
    Tack för alla intressanta blogginlägg med kul och vackra fynd och dina fantastiska dock-förvandlingar! Mycket imponerande!
    Gott slut på 2012 och ett riktigt gott 2013 för dig och din familj!

    Svar: Tack det samma Anta! Det är alltid lika roligt att läsa dina finurliga inlägg med! Gott nytt år!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-30 | 16:55:34
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.com
  • Gunnel säger:

    Jag gillar verkligen de snygga gardinerna och dessutom är ju sälen för söt.
    Ha ett gott och fyndrikt 2013!

    Dessutom är jag liksom Anta ovan otroligt imponerad av dina uppsnyggningar av dockor och andra fynd.

    Svar: Tack Gunnel, jag tycker själv det är kul att ha kvar före/efter bilder på dockor, samlar dem i album, det är kul att ha dem kvar eftersom man sålt bort en del. Det är lite synd bara att jag kom på att fota dem så sent, har gjort iordning hundratals innan jag började med det :) Ett riktigt Gott Nytt År till dig med!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-31 | 11:52:18
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • Lesthi säger:

    Gott nytt år till dig! Hoppas 2013 blir ett bra loppisår för dig också ^^

    Svar: Tack det samma Lesthi!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-31 | 12:35:28
    Bloggadress: http://lesthi.blogspot.se/
  • Randiga Tråden säger:

    Gott Nytt År. De där påslaken som du har sålt, så underbara.

    Svar: Ja vi hade likdana i mitt föräldrahem, jag frågade om mamma ville ha dessa "nya" men hon avböjde :), härlig kvalite! Gott Nytt År!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-31 | 14:39:32
    Bloggadress: http://randigatraden.blogspot.com
  • eli säger:

    Sälen är ju spektakulärt fin! Gott Nytt Loppisår 2013!

    2012-12-31 | 15:06:17
    Bloggadress: http://femtiotalsjakten.blogg.se
  • khina säger:

    Gott Nytt År önskar vi uppe i Åsarna! Ser fram emot ett nytt bloggår med dig!

    Svar: Tack detsamma! ser fram emot att se era roliga fynd!
    Loppis Entusiasten

    2012-12-31 | 15:31:46
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • lybtar säger:

    Ett riktigt gott nytt år vill vi önska!

    Svar: Tack detsamma!
    Loppis Entusiasten

    2013-01-01 | 16:41:43

Kommentera inlägget här: