Loppis Entusiasten

Helgens loppisar

Igår besökte jag 3 loppisar.
Först ut, loppis i folkets park. Det är bara någon gång ibland, så det måste man ju kolla upp, men där hittade jag ingenting.
Sedan iväg till En hjälpande Hand. Jag såg en tekanna jag tyckte var fin, lämnade den först eftersom tekannor inte är något som direkt används här hemma, men sedan gick jag tillbaka och hämtade den i alla fall.




Det vore roligt att få tag i tekopparna. Härlig grönfärg, "Made in Poland", 60-tal gissar jag. 30:-

Bellas Kuriosa besökte jag på hemvägen. Där såg jag att jag missat 2 vackra dukar när jag var där sist.



en virkad och en broderad linneduk som blev perfekt i hallen, lika billigt som förra gången, 10:- styck.



...och en alldeles bedårande liten mintgrön väckarklocka för 30:-, 50-tal kanske. 
Den funkade inte riktigt som den ska, men jag chansade ändå, tänker lämna in den till urmakare för att se om det går att få ordning på den.

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    woooow, den klockan gillade jag! grattis! finfint fynd. supersnygga siffror :)

    2012-02-26 | 22:26:43
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Anta S säger:

    Så fina fynd du gjorde under lördagen. Den broderade duken är jättesnygg. Och priset för dukarna...! Lägre timpenning finns inte. Kvinnors möda har alltid betalats lägre än männens.

    Klart du ska försöka få igång den gamla mysiga klockan - den är ju från klocklandet Schweiz! Men be urmakaren om ett pris - det kan kosta en del. Jag vet, jag har låtit reparera två gamla väggklockor. Men det var värt pengarna.

    2012-02-26 | 22:32:35
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Annika GW säger:

    Vilken underbar liten klocka! Mycket finare än allt digitalt som finns överallt! / Annika

    2012-02-27 | 20:49:23
    Bloggadress: http://greitzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: