Loppis Entusiasten

Fynd år 2012?

Just nu pågår lilladockans utmaning, vad vi loppis/retrobloggare önskar hitta för loppisfynd i år.
 
Jag kom egentligen bara på en sak jag skulle vilja hitta på loppis...



Jag har 12 stycken tekoppar från Fire-King, Anshor Hocking, "pech orange lustre swirl".
Jag skulle gärna vilja hitta assietter till dessa (har bara sett dem på Ebay).

Min sambo brukade dricka choklad  hos sin gamla farmor ur sådana när han var liten,
så det borde vara 60-tal (eller tidigt 70-tal).

Något annat som vi hoppas på att hitta i år är ett HUS! (inget loppisfynd, men likväl något begagnat :))
Vi bor nu i lägenhet som är rätt rymlig, men eftersom vår yngsta dotter som är 16 år är handikappad (Rett syndrome) så fungerar det inte så bra när hon blir större, så en fin en-planare med källare står högst på önskelistan i år.
 

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Vad kul! Jag har exakt likadana tekoppar från Anchor Hocking, ett amerikanskt företag som funnits sedan 1905. Jag har inte heller några assietter, men två skålar och en slags cabaré. Har även två tekoppar och en skål i vitt med skimrande lyster. Mina koppar och skålar är från 1960-talet.

    2012-01-04 | 16:20:28
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Ann-Charlotte säger:

    Hoppas att ni hittar et hus som passar er. Snygga koppar,ska hålla utkik efter assietter åt dig!

    2012-01-05 | 20:52:13
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.com/
  • Helena Högberg säger:

    Ann-Charlotte:Ja,tack håll gärna utkik efter assietter åt mig!Det är lite svårt att duka med andra assietter, de är liksom lite annorlunda än andra serviser :)

    2012-01-05 | 22:43:38
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: