Loppis Entusiasten

La Poteri

Ibland saknar jag köket i min gamla lägenhet som var byggt 1947,
där köksskåpen gick ända upp till taket.

Köket som vi har nu har en damm/fett-hylla längst upp som är supertråkig att rengöra,
men idag fick jag det i alla fall gjort.




Den franska La Poteri-keramiken är ett hopplock av loppisfynd, presenter och sådant som jag från början köpte på keramik-partyn. Jag hade mer förut, men har faktiskt gjort mig av med en hel del,
bara sparat det jag tyckt mest om.

Kommentarer

  • Marie säger:

    Jag samlade också på dem för några år sedan, de med rosa blommor. Men sen blev jag less och gav bort dem till en kompis som blev himla glad:)

    Hoppas du har en härlig söndag!

    //Marie

    2012-01-15 | 18:33:17
    Bloggadress: http://miruschkas.blogspot.com
  • ScrapLinda säger:

    Så glad att jag har hittat din blogg!! har precis börjat med att samla på mig gamla saker för att inreda franskt shabby chic och har redan sett mycket användbara tips här.



    Jag har också såna här skåp i köket, de är verkligen riktigt tråkiga att rengöra. Men om man lägger aluminiumfolie eller hushållsfolie på skåpen när de är nytorkade kan man sen enkelt bara byta ut folien - på så sätt slipper man städa ytan lika ofta.



    Ha det gott!!

    /Linda

    2012-01-26 | 09:49:27
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här: