Loppis Entusiasten

plastmatts-mönster

Nu har jag virkat upp en liten modell av mönstret på plastmattan som jag köpte på Tradera, tack vare snälla Sara som tipsade mig.
Mönstret var inte svårt som jag trodde, men det var bra i alla fall att göra en modell.
Jag märkte t.ex att det gick åt jättelite av varje färg på blombladen för det skulle endast vara ett varv av varje färg. Det blev inte heller så kul med så snarlika färger runt blomman. Det är sådant som är svårt att se innan man provat.
Det syns inte alls på fotot att det är ett varv av varje färg på blombladen (kass fotograf, som vanligt :)).



så här såg det ut på mönstret...



Nu blir det bara att leta plastvarp på loppis, annars är det ju ingen sport!

Kommentarer

  • Lilladockan säger:

    Ser väldigt lovande ut! Om du inte hittar några plastband så får du anamma min kompis variant med plastpåsar i roliga färger :)

    2012-01-25 | 06:03:14
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: