Loppis Entusiasten

Det händer då och då...

...att jag ångrar mig när jag burit ner grejer till mitt loppis.
 
 
Den här sköldpaddsdockan köpte jag förra året på Arosmarknaden.
Modellen var ju jättepopulär på 60 och 70-talet, men att den är mörk, det har jag aldrig sett tidigare någon gång.
Tygkroppen på dockan var helt söndertrasad så den är nysydd, men kläderna som jag tror är original var ok, så de fick hon ha kvar. 
Nu har jag bestämt mig för att behålla denna tills den dag jag hittar en till. Någon som sett den här färgade sorten någon gång?
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Det gör du rätt i! Behåll henne, hon är ju för söt!

    2012-07-10 | 17:16:30
  • Lybtar säger:

    Den har jag faktiskt aldrig sett tidigare.

    2012-07-10 | 18:22:27
    Bloggadress: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
  • Charlotte säger:

    Jag har en "negerdocka" kvar sen jag var liten. Men hon har ingen tygkropp utan en i plast. Ena armen håller på att ramla av, därför lever hon sitt stilla liv i en garderob på behörigt avstånd från barnbarnen. Minns att hon heter Millan.

    2012-07-13 | 07:21:01
    Bloggadress: http://ateljesvartvitt.blogspot.com
  • Yvonne säger:

    Fick en exak sådan 1965 66. Kroppen i tyg. Min är i toppen skick nu till 4 de generationen😊

    Svar: vad kul! jag har sett ett par till efter jag gjorde inlägget, men de är inte jättevanliga :)
    Loppis Entusiasten

    2023-05-21 | 15:27:38

Kommentera inlägget här: