Loppis Entusiasten

i helgen...

...var det Power Meet-marknad i västerås. Inte hittade jag mycket där, men en godbit i alla fall...
...nytt, gammalt tyg (på rulle), 80:-,jag gissar på 50 eller 60-tal. 
Färgerna är i verkligheten mycket intensivare, svart botten med fin turkos färg på blommorna.
Det ska jag använda till...
...den gamla sypuffen jag köpte tidigare. Hoppas att en meter som jag köpte räcker.
 
Jaha, och så provade jag att öppna mitt loppis i söndags.
 
Regnet vräkte ner något alldeles förskräckligt de första timmarna, så pass mycket att jag inte ens kunde ställa ut skylten. Släktingar och bekanta som hade lovat att titta förbi tog sig dit, men annars var det bara tre stycken till som tittade in, varav 2 grannar i huset som kunde gå källarvägen :)
 
Nåja, det kan vara skönt med lite mjukstart, jag hade ju i alla fall trevligt med mina bekanta. Lite synd bara, jag hade gjort 30 stycken rulltårtbakelser, så nu blir det till att äta rulltårtsbakelser till frukost, middag och lunch :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: