Loppis Entusiasten

loppis eller second hand?

Idag hade jag mitt loppis öppet för 2:a gången.
Idag var det inte skyfall utan bara "vanligt" regn, så jag kunde i alla fall ställa ut skylten.
 
Förutom mamma och svärmor som kom och höll mig sällskap var det 3 stycken som tittade in.
Samma 3 personer som kom in förra helgen kom idag in och handlade lite till av mig, inga fler.
?
Jag har väl inte satt upp så många lappar, en vid badet, en i biblioteket , en på ICA och en på COOP och en på anslagstavlan på torget,
men ändå?
 
Förresten, när jag var in på ICA i går kväll såg jag att personalen tagit bort min lapp! ,såg i ena hörnet en lapp, att företag inte får annonsera där. Men det här är ju bara en "hobby-loppis" talade jag om för en anställd.
-Ja, du får väl sätta upp en ny då..., fick jag till svar. Tack för den ICA!
 
Så här ser min skylt ut...
 
 
...kanske är det helt fel!
 
Kanske den måste se ut så här för att folk ska bli sugna att kika in!
Vad tror ni?

Kommentarer

  • stina säger:

    vad trist!! personligen har jag ej haft tid. kanske får du bjuda in folk via sociala medier? facebook? jeanette kan säkert hjälpa dig göra ett evenemang då folk blir mer uppmärksammade.

    2012-07-16 | 08:54:45
    Bloggadress: http://www.psychololita.blogg.se
  • Rose-Marie säger:

    Tack för att jag fick komma och titta på din fina docksamling! Dockorna jag köpte, har nu intagit sina platser och de är så fina!
    Synd att inte fler hittar till din fina Second Hand affär.

    2012-07-16 | 09:37:52
  • Lybtar säger:

    Den andra skylten skriker fynd....

    Jag hoppas att du får fler kunder och besökare. Det tar kanske lite tid.

    2012-07-16 | 09:51:54
    Bloggadress: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
  • Annika GW säger:

    Ha,ha! Faktiskt! Kanske du har rätt! Men du har gjort en väldigt fin affisch! Synd. /Annika

    2012-07-16 | 10:07:12
    Bloggadress: http://www.greitzan.blogspot.com
  • Anne Marie Niemi säger:

    Jättefin affisch du har gjort.

    Svar: Tack! Det är äldsta dottern som gjort den åt mig :)
    Loppis Entusiasten

    2012-07-16 | 16:37:29
  • Ann-louise karlsson säger:

    Sätt in annons i Västeråsaren! Når ut till många då.

    Svar: Jo, jag funderar på det :)
    Loppis Entusiasten

    2012-07-16 | 17:02:47
  • Lenaelisabeth säger:

    Jag tror det kan dröja flera månader innan folk lär sig hitta till nya ställen + att många nog är bortresta på semester just nu :) Ge inte upp för ditt loppis är supermysigt och din skylt ser lockande ut tycker t o m jag som inte är någon loppis-fantast egentligen!

    2012-07-16 | 21:42:25
  • Anta S säger:

    Skylten som din dotter gjort är verkligen fin. Att det varit få besökare måste bero på att många har semester och är i stugor eller ute på vägarna.
    En annons i tidning/annonsblad som Ann-Louise här ovan föreslog är en bra idé. Och när väl folk fått se dina härliga dockor och andra prylar så sprids vetskapen om Allsköns Blandning. "Mun-till-mun"-metoden brukar funka bra.

    Lycka till! Jag håller tummarna!

    2012-07-16 | 22:45:27
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Gila säger:

    Fin skylt du gjort men jag tror att "Loppis" fångar fleras intresse...

    2012-07-21 | 13:31:30
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här: