Loppis Entusiasten

rapport från "suradagarna"

Jag vet att det är lite skralt med inlägg här på bloggen nu.
 
Nu när min min yngsta dotter, som har Rett syndrome, har sommarlov och finns hemma hela tiden så får man inte så många minuter över till sådana världsliga saker som att blogga.
Jag har 102 olästa blogginlägg på bloggar jag följer på bloglovin, 27 olästa inlägg på "retroblog network"
och 4 superbra inredningstidningar som ligger oöppnade + favorittidningen Retro.
Men..
Nästa vecka kommer vi att ha en semestervecka, när hon bor på korttidsboende.
Och då...
Tänkte jag hinna öppna mitt loppis! Jag får återkomma om det,
för nu tänkte jag tala om Surahammars "suradagar".
 
Jag var faktiskt dit 2 gånger, för på fredagen var det något lite annorlunda:
...alltså ingen försäljning, utan byte. Det hade varit inlämning under några månader på Vafab miljö (tippen). Kul ide tyckte jag! Det var jag ju tvungen att kolla upp! Jag tog med mig en massa moderna leksaker i hopp om att kunna hitta några äldre. Jo visst, det blev en KEN (barbies kille) från 60-talet, en stor Bella-docka och i en kasse med Bratz låg även en Barbiekappa från tidigt 60-tal, så jag är mer än nöjd!
 
På marknaden på söndagen handlade jag väl inte överdrivet mycket.
En vacker vas för 40:-
 
Och två gamla charmiga damtroll i originalkläder.
Sedan blev det en del dockor också förstås, men det får väl bli lite före/efter bilder sedan.
Ha det bra!
 
 

Kommentarer

  • viveca säger:

    ja du viveca varför sparade du inte på trollsamling? smile

    de är bara så söta jag gillar de små bäst

    2012-07-03 | 07:28:42
  • stina säger:

    ja herreguuud! tack för tipset säger jag bara!
    aldrig sett någon liknande loppismarknad i mitt liv! och då var vi ändå där sent, vid ett-tiden, när de höll på att så smått plocka ihop. nästa år är vi där i tid! jag kunde köpt hur mycket som helst, men kom hem med äggkoppar i plast i rött/blått och en fin solgul plastkanna i gustavsberg :)

    2012-07-03 | 07:30:22
    Bloggadress: http://www.psychololita.blogg.se
  • Anonym säger:

    Så fina troll, vet du vad de heter.? Alltså gruppnamnet. Jo du, jag har nog målat Han ger ro i sitt skapade verk. Det var ett beställningsarbete.
    Kul att du tittat in på min sida :)

    Svar: Jag är imponerad av skylten/målningen, såå fin, du är duktig! Ha en trevlig fortsatt sommar du med!
    Loppis Entusiasten

    2012-07-29 | 14:42:20
  • Iris Finck säger:

    Kanske den förra "kommenten" försvann. Men jag skriver en gång till. vet du vad trollen heter? alltså deras gruppnamn... det var nog längesen de fanns i butiken. Jo du, jag har nog målat Han ger ro i sitt skapade verk. Det var ett beställningsarbete.
    Kul att du tittat in, trevlig sensommar på dej:)

    Svar: På etiketten brukar det stå något i stil med "Thomas Dam Original, Lyckotroll från Gjöl" fast det står på danska förstås :) Trollen finns att köpa idag också! Jag tror faktiskt att de har tillverkats precis hela tiden!
    Loppis Entusiasten

    2012-07-29 | 14:46:04
    Bloggadress: http://trohoppochlek.blogspot.se

Kommentera inlägget här: