Loppis Entusiasten

Vacker glasskål

För något år sedan fick jag en glasskål av en släkting, som i sin tur ärvt den.
Jag tog den till mitt loppis, men bar hem den igen, skulle vilja veta lite mer om den innan jag sätter något pris.
Den är i väldigt, fint, felfritt glas och ca 2 kg tung! Jag gissar att det är ca 1,5 cm tjock glas i hela skålen!
Slipad botten och löv i relief. 17 cm i diameter, 10 cm hög. Glasmassan är grön, blå och vit.
Otroligt vacker egentligen, men jag har inte hittat "rätt ställe" för den hemma.
Någon som har en aning om vad det kan vara?

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Men ojsan, vilken jättesnygg skål! Ska du verkligen sälja den? Om den var min skulle jag hålla fast den. Hårt!!!
    Finns det ingen märkning undertill? Inristade bokstäver, siffror? Min uppfattning är att det där är en fin skål, inte "vilken som helst", så den borde ha någon slags signatur. Säkert svenskt konstglas.
    Mitt råd: Behåll den, åtminstone tills du vet mer.

    Svar: Nej det finns inte någon märkning alls. Ja, den känns verkligen "fint konstglas", ingen pressglas-skarv eller så,väldigt fin yta o.s.v, så jag har nog svårt att skiljas från den. Tyckte liksom inte att den passade på loppiset :)
    Loppis Entusiasten

    2012-07-23 | 00:42:07
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Gunnel säger:

    Man skulle bli väldigt glad om man hittade en sådan skål på loppis. Men det är ingen loppisgrej, det är en fin skål. Tycker nog att jag sett den förut på bild och är säker på att du kan få svar av någon som vet. Tyvärr var det inte jag.

    2012-07-23 | 09:51:10

Kommentera inlägget här: