Loppis Entusiasten

Barbie-träff

Jag har varit medlem i Barbieringen i några år, men aldrig varit med på någon träff, förrän idag.

Jag följde med ett trevligt gäng hem till en Barbiesamlare på mitt första möte med köp/säljmarknad i föreningen. 

Hon hade den största Barbiesamling jag någonsin sett! Mycket organiserat och snyggt gjort i den stora, fina villan.
Jag förökte ta foton, men det är väldigt svårt att ta genom glasdörrar, det lyckas nästan aldrig, inte den här gången heller, det mesta blev suddigt,  men man kanske kan ana omfattnigen av Barbiemängden.






















































Fotona gör inte alls den fina samlingen rättvisa, det var väldigt roligt att se den.

För er som är lite Barbie-intresserade:
Barbieringens årliga mässa kommer att bli här i Hallstahammar!

LÖRDAG 1 SEPTEMBER 2012 PÅ BRUKSHOTELLET, vilken tur jag hade va :) 

Jag hann med loppis i morse innan vi åkte, men vad jag handlade där visar jag imorgon,
Ha en trevlig lördagkväll!

Kommentarer

  • Annika Greitz Wikström säger:

    Oj,oj,oj! Vilken samling! En blåvit klänning skymtade förbi! Den har jag! / Annika

    2012-06-09 | 21:40:28
    Bloggadress: http://greitzan.blogspot.com
  • Gila säger:

    Oh hjälp...det var inte få...vad säger resten av familjen...

    2012-06-09 | 23:53:08
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.com/
  • Helena Högberg säger:

    Gila: Jag har ingen aning :)

    Jag fick "nobben" av sambon när jag förökte få ha mina 4 dockor som föreställer Cher,Elvis, Michael Jackson och Marylin Monroe i vardagsrummet.Jag har inte någon lätt-övertalad sambo (men en massa indianer i skrutt-material går hur bra som helst tydligen) :)

    2012-06-10 | 00:46:24
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Marie säger:

    Oj! Så kul det måste ha varit att se allt. Jag har mina Barbiedockor nerpackade på vinden, men blir ibland sugen på att ta fram dem. Vet dock inte heller var jag ska ha dem. Jag kände också igen några av kläderna, t ex maskeraddräkten :-)

    2012-06-10 | 10:34:11
    Bloggadress: http://sjuttioprocentgarn.blogspot.com
  • Christel säger:

    Oj , man blir ju bara så glad och nostalgisk av att se alla dessa fina dockor och inredning för dem .... Helt fantastiskt! Måste har varit kul att få se det live och att få fotografera. Har en liten samling av Barbie dockor med kläder från början av 60 talet. / Christel

    Svar: Det låter intressant med din Barbiesamling :) Det är faktiskt lika roligt att se en liten samling med några dockor, som att se en ENORM samling. Ibland när det blir för mycket så missar man i alla fall en massa.
    Loppis Entusiasten

    2012-06-30 | 21:13:09
  • Helén säger:

    Åååå vad roligt!!! Vilken samling och så fint hon har gjort det med alla små rum!
    Hon har ingen blogg så man kan följa hennes fortsatta samlande?

    Svar: Ja, det vore roligt att kunna följa samlandet, men jag tror tyvärr inte att hon har någon blogg.
    Loppis Entusiasten

    2012-07-11 | 20:44:46
    Bloggadress: http://helensprylar.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här: