Loppis Entusiasten

före/efter

En "NICHENA MARTINE"docka, 60-tal gissar jag.
Tyvärr fungerade inte gå-mekaniken, det fattades en del.






Klänningen med tillhörande trosa tror jag är från 50-talet. Babystrumpor från Ö&B

Lite lustigt egentligen,
Jag köpte klänningen på loppis, men på en helt annan plats, vid ett helt annat tillfälle,
kanske ett halvår senare, hittade jag trosan som hör till!
Jag menar, hur stor är sannolikheten att man ska hitta det!?

Det är just det här som är tjusningen med loppis, man känner igen en form, ett mönster eller liknande, man vet aldrig vad som dyker upp på nästa bord eller i någon "skräp-korg"!
Man vet inte vad man letar efter, innan man hittar det!

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Åh så söt hon blev och vilken fin klänning!

    2012-06-07 | 13:42:34
  • Lilladockan säger:

    Jag har nog sagt det en miljon gånger förut. Men du är verkligen jätteduktig. Älskar att se dessa före- och efterbilder. Gillar förändringen till det bättre :)

    2012-06-07 | 16:10:37
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • khina säger:

    Tjusigt! Är det verkligen samma docka???!!! Vilken förvandling!

    2012-06-07 | 22:55:11
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com

Kommentera inlägget här: