Loppis Entusiasten

lördagen loppisfynd

De hade halva priset på krukor, glas och prydnadssaker på En Hjälpande Hand igår.
Givetvis släpades det hem en hel del.

En snygg ampel i brun keramik var jag sugen på, men lämnade den för att jag överhuvudtaget skulle ta mig hem på cykeln :/




En snygg Gabrielvas 30:-



"Kan du inte tala" i porslin, 25:-



En omärkt uggla i högblank glasyr på ljus keramik, 15:-



"7 delar". Ett fint glasfat (jag har en fyrkantig skål i samma)och 6 små glasunderlägg,eller askkoppar?
Vid närmare granskning hörde de dock inte ihop så "de små" går till loppis. Allt 15:-



En ganska stor och kraftig glasvas med slipad blomma, jag har en som är väldigt lik, men mindre. 25:-



En brun vas som jag gillade mycket. 10:-



Ett litet äpple i mycket tunt glas. Pyttelitet hål upptill, så det ska väl vara en vas, men inte skulle jag vilja ha något i det, förresten om man sätter i en blomma, hur sjutton ska man kunna diska den sedan? Svårt att fota, ser nästan ut som en såpbubbla :) Ett ringa pris, 2.50:-



Till sist en Jie tavla som jag gillade. Priset var 70:-. Jag trodde att också den var halva priset,
men den räknades som tavla. Jag tog den ändå för jag vill ha den i hallen.



Det tisslades och tasslades om att det var sista gången för loppis före sommaruppehållet nästa helg.
 
Hmm, kanske har de halva priset på allt då? Isåfall har jag tittat ut ett par grejer som jag vill ha.
Då gäller det först i kön och maratonlöpning in nästa lördag :D
 

Kommentarer

  • Lisette säger:

    Tack vad gullig du är :) men håller med risken är stor de går sönder! Jag tror du har rätt vinglas som har till mina är nog bara i liknande stil. Så de runda du fick är nog de rätta som hör till.



    Vad många fina fynd du gjorde :D blir nästan lite avundsjuk på att det vara halva priset, det händer minsann inte här haha ;) ha en fin kväll!!

    2012-06-10 | 22:45:17
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se/
  • Lilladockan säger:

    Den bruna vasen är trevlig, jag är rätt säker på att jag har en i exakt samma modell, men den är röd. Ugglan var fin, men den såg väldigt ond ut :)

    2012-06-10 | 23:06:39
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • karoline säger:

    Jätte fina fynd, är lite svar för vasar i olika storlekar och färger =)



    Kram Karoline

    2012-06-11 | 12:50:06
    Bloggadress: http://karolinezier.blogspot.se/
  • viveca säger:

    vad fin jie tavlan var.Den har jag inte sett förut

    2012-06-12 | 09:16:54
  • Linda säger:

    Hej!

    Tack för din kommentar! Nä det ska inte vara lätt, det är fantastiskt kul att leta upp och köpa grejerna men mindre roande att försöka bli av med dom. Tiden det tar med att sälja prylarna, med allt vad det innebär, lever tyvärr inte upp mot lyckan det är att hitta prylarna. Har varit inne på att sälja på tradera jag med för att få igång affärerna, men bara tanken känns oerhört ikke lockande. Hoppas det kommer gå bra för din loppis! Jag ska sälja på en designmarknad om inte alltför länge så jag hoppas på att allt blir sålt i ett nafs! Drömma går ju! :)

    2012-06-12 | 12:27:03
    Bloggadress: http://dollybirdretro.blogspot.com
  • Ann-Charlotte säger:

    Härliga fynd! Gabrielvasen och keramiktavlan hade jag också gått lös på direkt!

    2012-06-12 | 12:28:16
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.se
  • Flusing säger:

    Gabrielvasen gillar jag :). Den bruna vasen har jag precis en likadan, köpte den för ngn vecka sedan.

    2012-06-13 | 21:09:16
    Bloggadress: http://www.flusing.blogspot.se

Kommentera inlägget här: