Loppis Entusiasten

regn och rusk=virkning

Jag trodde väl efter att jag virkat de 24 grytlapparna som jag lottade ut, att jag inte skulle orka göra några fler på väldigt länge. Men regn och rusk och en tråkig förtkylning gjorde att jag blev lite sugen att göra några igen.
 
Jag gjorde två kaki /vit / mintgrön, tanken var lite "päron, vanilj ,choklad-glass"
 
Sedan tänkte jag "engelsk konfekt".
Fotot blev lite för ljust, men rosa /gul / vit /svart är det.
Jag gjorde bara en i den här färgen och struntade till och med i öglan, för jag märkte att det svarta garnet var dåligt. Det gick av jättelätt, kändes så "torrt" och det lossnade en massa fibrer hela tiden, så det skulle inte ens hålla i tvätten. Jag har aldrig varit med om detta när det gäller virkgarn, får använda den till vardags så länge den håller.
 
Just det här mönstret är roligt att leka med olika färgkombinationer (när man har tråkigt :))
Om någon är sugen att virka denna är mönstret från Marks-virkhäfte nr 94, eller mönsternummer 83272,
( jag har också med det på bloggen under kategorin Handarbete).

Kommentarer

  • Berit säger:

    Päron/vanilj stämmer precis på den första, fina var de bägge.

    2012-06-25 | 18:42:35
  • Lilladockan säger:

    Jätte, jättefina!

    2012-06-25 | 20:20:14
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se
  • viveca säger:

    du virkar så fint den första är min favo

    Svar: Tack, Viveca!
    Loppis Entusiasten

    2012-06-27 | 10:38:12

Kommentera inlägget här: