Loppis Entusiasten

Retroklänning

Den här dockan köpte jag på Brödet och fiskarna nyligen.




Men det var egentligen inte den jag ville visa, utan...



...klänningen hon hade på sig. Är det inte en härlig 60-talsklänning?

Den hade en rejäl brun fläck fram på spetsen (syns på övre bilden) som jag har jobbat med HELA helgen, för jag bara SKULLE ha bort den! Nu är den i alla fall i det närmaste borta.

Nu har jag satt den på en större docka från samma tid, tidigt 60-tal.



Liite för stor är den, men det får gå ändå :)

(Dockan är inte riktigt klar än, ska väl få något på fötterna och kanske en annan huvudbonad,
men jag ville visa den ändå)

Kommentarer

  • ScrapLinda säger:

    Men åh så söt dockan blev!!

    2012-06-04 | 14:28:39
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.com
  • stina säger:

    sv: ja fy sjutton! han kom in tidigare i veckan med en lika stor, men då åkte han ut på en gång. den hade släppt nästa vända han kom in. tycker det är obehagligt när man inte hinner ta dom i tidigt stadie, med risk för att de släpper inne i huset... hua!

    2012-06-04 | 20:12:28
    Bloggadress: http://psychololita.blogg.se/
  • Berit säger:

    Precis en sån docka hade jag, den hette Gisela:)

    2012-06-06 | 09:47:03

Kommentera inlägget här: