Loppis Entusiasten

trasiga prylar

Konstigt egentligen, när något går sönder så blir det alltid fler grejer som pajar ungefär samtidigt.
 
 
Det började med att vår toastol helt plötsligt slutade fylla på vatten.
Min pappa och sambon slog ihop sina kloka huvuden och höll på med den i en timme,
sedan funkade den bättre än någonsin :)
 
 
Sedan pajade min scanner. Den fixade jag själv!
(det var bara en pappersbit som fastnat inuti, men jag är ändå lite stolt :))
 
 
Sedan diskmaskinen som jag nyligen berättade om. Den lagade sambon ikväll=lycka!
 
 
Och häromdagen, den gamla elvispen som jag fått av svärmor. Den vägrade hålla kvar ena vispen och luktade mystiskt bränt. Den öppnade jag själv. Kuggarna sned-slitna, fästena likaså. Inget som gick att laga.
 
Men ändå, 3 saker utav 4 gick att laga, det var väl bra!
Jag tänker inte bara på vad man sparar i pengar och på miljön, utan också detta elände att köpa en ny toastol eller diskmaskin, med fraktande och inkopplande, nej fy vad jobbigt.
Jag tittade faktisk efter en elvisp på loppis också, men de hade bara något billigt "skit"-märke från 90-talet, då fick det vara. Det blev en helt ny inköpt idag.
 
Vila i frid, gamla Philips-elvisp.
 
Ha en riktigt trevlig midsommar!

Kommentarer

  • elinor säger:

    Blir som vanligt på bra humör när du skriver om sånt här som spar på miljön! Hoppas din blogg blir megastor fort så alla kan börja fatta att man inte kan hålla på och slita och slänga.

    2012-06-21 | 23:38:56
  • Lisette säger:

    Otur men tur att du kunde fixa det mesta :)
    Elvispen är ju bra nu till midsommar ifall det ska bli vispgrädde till jordgubbarna :)

    2012-06-22 | 00:12:53
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • Berit säger:

    "En olycka kommer sällan ensam" brukar man ju säga. Men ni fixade det galant. Glad midsommar!

    Svar: Glad midsommar på dig med, Berit!
    Loppis Entusiasten

    2012-06-22 | 07:16:00
  • Emilia säger:

    Skönt att slippa köpa massa nya grejer! Glad midsommar!

    2012-06-23 | 11:02:20
    Bloggadress: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com

Kommentera inlägget här: