Loppis Entusiasten

loppis-floppar

Den här veckan har jag lyckats med två loppis-floppar

Först ut 4 kaffekoppar



De var så lortiga så de skulle nog bli fina när jag diskat dem, trodde jag.
Men, det var de repigaste kaffekoppar jag någonsin sett, de var inte ens genomskinliga längre. 
I förstorningsglaset såg det ut som om de hade blivit sandblästrade!
Visst, de kostade bara 30:- för 4 stycken, men det var onödigt att släpa hem dem.
De kommer nog att förpassas till sophinken.


Och så såg jag denna tavla idag.



Jag gillade motivet, men ramen passade inte alls (plast). Jag tyckte att det faktiskt såg ut som en äkta akvarellmålning, daterad 1885.

Jag hann knappt innanför dörren innan jag hade monterat isär den.
Ja, inte var det någon äkta akvarell, men ett gammalt tryck var det i alla fall. Kanterna var illa behandlade, tejp, lim, kladd, fuktfläckar och trasigt, så det kanske var tur att det inte var en äkta målning i alla fall.



Det var nog knappt att den var värd 100:-, men det gör inte så mycket.
Jag ska sätta på en annan ram som passar bättre för jag gillar fortfarande motivet.

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Ett halvt dussin sådana där kaffekoppar fick jag av bror och svägerska när jag skulle "sätta bo". Gillade dem aldrig, kaffet såg alltid ut som svagt te i dem, så jag gav bort dem - i det närmaste oanvända.



    Jag gillar också din tavla, den är fin och kommer att bli ännu finare med en annan ram.

    2012-03-24 | 15:56:48
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Lilladockan säger:

    Synd att Vereco-kopparna var så repiga. Har också sett dem i sådant skick flertalet gånger. Och varje gång har jag blivit lika besviken :(

    2012-03-24 | 18:25:30
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Frida säger:

    Hm, synd om kopparna! Jag hade nog krossat glaset i större skärvor, rundat kanterna och sedan använt bitarna till något... :)

    2012-03-24 | 22:16:22
  • Jenny på La mômes Old fashioned säger:

    Så tråkigt med Verecokopparna! Har hållit utkik efter assietter till dig, men utan frammgång hittills.

    2012-03-27 | 21:41:14
    Bloggadress: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: