Loppis Entusiasten

rottinghyllan

Jag bestämde mig direkt när jag köpte rottinghyllan i lördags att jag skulle måla den svart.



Jag hade en burk Hammarlack i svart, så det blir nog bra tänkte jag.
Det brukar ju bita på allt, då behöver jag ju inte slipa heller.

Men där gick jag bet. Färgen tycktes inte alls passa på den lacken som var.
Hela hyllan blev full med små prickar där färgen inte fastnade!



Nu kan det ju hända att det skulle bli bra om jag målade på en gång till, men jag bestämde mig faktiskt för att låta den vara prickig! Det blev ju trots allt jämnt fördelade prickar och lite annorlunda :)

Kommentarer

  • Charlotte säger:

    Ej helsvart och prickig? Vad gör väll det! Har inte heller sett den modellen. Läcker!

    2012-03-22 | 21:36:32
    Bloggadress: http://ateljesvartvitt.blogspot.com
  • Helena Högberg säger:

    Nu kommenterar jag mitt eget inlägg:Det var en helt logisk förklaring varför färgen blev prickig.Jag tog FEL färgburk, nämligen den som SKA bli bucklig, den skulle min sambo ha till bilen, jag själv hade en anna slät, svart hammarlack :)

    2012-05-24 | 07:33:08
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: