Loppis Entusiasten

virka "björkhängen" till påskriset



De här gulliga björhängena till påskriset är superenkla att göra!

Man virkar 30 luftmaskor, vänder och virkar 3 fasta maskor i varje maska.

Då blir det att se ut ungefär så här...




Då "hjälper man bara till" att vrida/tvinna åt ett håll lite extra till en spiral, så att det blir så här...





Gör en knut på trådarna så att det går att hänga upp dem. Egentligen ska de vara lite mer grön/gul/senaps-färgade, men jag tog bara något garn jag hade hemma.

Kommentarer

  • ScrapLinda säger:

    Kul! Tack för tipset. Min blev beige, blir nog ett gäng vits och beige hängen i mitt påskris..... om jag orkar virka så många. Skulle vilja ha något smidigt mönster på ägg med, typ fylla med vadd eller nåt. Men har bara mönster på "fodral" till ägg. Vi får se vad det blir.

    2012-03-15 | 20:33:22
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här: