Loppis Entusiasten

bloggen 1 år=utlottning x 3

Det sade bara swisch så hade det gått ett år!

Det var inte riktigt som jag trodde att blogga,
tänkte mest att man skickar ut lite loppisfynd och annat i cyber-rymden.

Att man skulle komma i kontakt med så mycket trevliga människor som jag har gjort,
det hade jag inte räknat med!

Jag kör väl ett tag till så länge det finns några som vill läsa :)

Nu tänkte jag lotta ut 3 av mina loppisfynd:




Nr 1:
Redan när köpte de 6 Vereco tekopparna hade jag bestämt att de skulle lottas ut på ett-årsdagen.
De är i superfint skick!



Nr 2:
Avanti Cotton garn, 5 nystan enligt foto, ett lite kraftigare bomullsgarn som passar både till virkning och stickning.




Nr 3:
En omärkt porslinsängel. Det är nog ingen "retro"ängel för säljaren hade några stycken likadana,
men mycket söt är den.


Ni som vill vara med i utlottningen får välja EN sak, och sedan lämna en kommentar.
Kom ihåg att lämna en mail eller bloggadress så att jag kan nå er ifall ni vinner.



Nu något helt annat:

Idag har jag tillbringat hela förmiddagen på barn akuten.
Min yngsta dotter fick i helgen ett insektsbett som blev att se väldigt märkligt ut...




...eller vad säger ni?

Vi befarade blodförgiftning, så därför åkte vi in.
Nu var det som tur var inte det, utan vi fick förklarat att det hade med lymfkörteln att gör, 
att blodådrorna gich ner sådär mot den närmsta lymfkörteln som också var svullen. De var så noggranna och tog en massa prover. Det skulle i alla fall behandlas med penicillin.
En nervös väntan var det i alla fall innan man fick svar.

Hoppas att ni haft en trevlig annadag pingst! 


Kommentarer

  • elinor säger:

    Hej! Jag vill gärna vara med och tävla om de sex kopparna från Vereco. Jag brukar aldrig vara med i tävlingar på de bloggar jag följer för jag tycker det mest är skräp. Men nu så!

    2012-05-28 | 23:01:45
  • Lilladockan säger:

    GRATTIS på ettårsdagen! Visst går tiden helt vansinnigt fort ibland? Tur att det inte var någon större fara med dottern, hoppas att hon mår bra!



    De åtråvärda Vereco-kopparna, ja, du vet nog att jag inte hade sagt nej till dem :)



    Ha en finfin tisdag!

    2012-05-29 | 06:44:58
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Berit säger:

    Hejsan!

    Jag är väldigt gärna med och gillar tekopparna mest.I min barndom var tekopparna gul/bruna i samma modell.Supergoda att dricka ur och teet blev drickvänligt snabbt.

    2012-05-29 | 08:58:27
  • ScrapLinda säger:

    Ooooh, vad svårt att välja, ängeln var så himla söt, men jag väljer ändå garnet. Stort grattis till bloggen!



    Tur med bettet. Det såg verkligen konstigt ut, skönt att de tog er på allvar när ni kom in.



    Ha det gott! Kram

    2012-05-29 | 09:03:13
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.com
  • Ida säger:

    Hej!! Jag vill gärna tävla om kopparna :)

    2012-05-29 | 09:33:24
    Bloggadress: http://hejaida.com
  • Rose-Marie säger:

    Hej och grattis till ettårsdagen av din intressanta blogg!

    Jag stickar och virkar en del och skulle bli väldigt glad över en garnvinst.

    Mvh Rose-Marie!

    2012-05-29 | 10:23:45
  • viveca holmgren säger:

    oj vad fina vinster

    om jag har tur är det änglen i första hand och garnet i andra jag vill försöka vinna



    [email protected]

    2012-05-29 | 12:00:36
  • Lisette säger:

    GRATTIS till 1 år utav bloggande, är glad att du började för annars hade minsann aldrig jag börjat i heller. Du är min loppisinspiration och jag är inne och kollar till dig så ofta jag kan för du bjuder alltid på något roligt och nytt :)

    SÅ TACK för en underbar loppisblogg <3

    2012-05-29 | 20:59:03
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se/
  • Lesthi säger:

    grattis :D jag gillar din blogg massa och har följt näästan ända sen du började, jag tycker det är så kul och mysigt med dina fynd och att du lyckas snygga till saker så fint ^^



    Är gärna med och tävlar om de fina kopparna!

    2012-05-30 | 10:51:17
    Bloggadress: http://lesthi.blogg.se/
  • Sara säger:

    Jag gillar verkligen din blogg. En stor inspirationskälla!



    Ååååååååh! Jag vill vinna den söta lilla ängeln. Den skulle passa super hemma hos mig... hihi.



    Ängel, ängel på väggen där,

    sig vem som din nästa ägare är

    förhoppningsvis är det jag :)

    2012-05-30 | 22:27:00
    Bloggadress: http://sssam.blogg.se/
  • Karoline säger:

    Åh, klart jag vill tävla och vinna ängeln =) Har MASSVIS och köper alla jag kommer åt till min stora samling =) Kanske skulle blogga om den någongång???



    KRAM Karoline

    2012-06-01 | 08:22:20
    Bloggadress: http://karolinezier.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: