Loppis Entusiasten

En kudde till

Nu har jag sytt en kudde till



En liten färgklick i mitt annars så brun/vita vardagsrum. Visst är det bruna en bra "bas",
men jag skulle vilja få in lite mer färg här hemma. Jag får börja med kuddar, som är lätt att fixa.

Jag ville ha en dold dragkedja på bakstycket. Det är lite "trixigt" att sy, men det gick bra.
Fördelen är i alla fall att man slipper att sy ihop för hand eftersom man vänder med dragkedjan.

Nytt tyg från affären, men dragkedja, tråd och innerkudde från loppis.

Ni som fotograferar mycket tyger, hur i all världen gör ni för att få rätt färger? Jag får det aldrig bra!
Det här tyget var väldigt limegrönt, men det ser så blekt ut på fotot!

Kommentarer

  • Anta S säger:

    Ibland blir färgerna bäst om man kan fotografera utomhus i vanligt dagsljus. Dock inte i soljus.

    2012-05-22 | 16:51:35
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Jessica säger:

    Jag försöker få in så mycket dagsljus det bara går. Sen ä jag ingen hejare på redigering men jag trixar lite med reglagen på ljus och färg tills det liknar verkligheten lite mer.

    2012-05-23 | 13:33:09
    Bloggadress: http://retrolyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: