Loppis Entusiasten

Gammalt tryck

Mycket släpar man hem från loppis...











Jag hade en klar tanke vad jag skulle ha det här "minnesalbumet" av bröllopshögtidligheterna i Oslo 1929 till när jag köpte det.
 
Jo, jag tänkte att när jag sen ska sälja gamla fina ramar på mitt loppis ska jag scanna av de här fotona och stoppa i ramarna, det skulle passa, det är ju i alla fall kungligheter.

Har jag gjort det då?
Nej, för inte en enda gammal ram har jag ännu burit till loppiset.
De är ju så fina, kanske man ska spara dem ändå? MÅNGA ramar är det.
 
Min sambo brukar säga:
- Hur ska du kunna öppna loppis när du vill ha alla saker kvar?
Hm, något att tänka på, vad ska man ha en full banankartong med gamla ramar till?

Ibland bär jag ner saker till loppiset för att efter ett tag hämta upp dem igen :/

Separationsångest? Eller är man kanske bara en prylgalning? 

Kommentarer

  • Lisette säger:

    haha prylgalen, och jag håller med dig ramar kan man ju alltid göra något med själv. Det finns lixom alltid plats för en tavla till ;)

    Är då ramen gammal och annorlunda klart man vill ha den själv!

    Kram på dig!

    2012-05-21 | 21:29:53
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se/
  • Anta S säger:

    Du kan aldrig gissa vad jag känner igen mig!!! Jag ska visserligen inte öppna en loppis, men separationsångestfylld prylälskare – det är jag det!

    2012-05-21 | 22:01:46
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: