Loppis Entusiasten

inte klar...

Skrållan som jag köpte i lördags blev inte klar...







...och kommer inte heller att bli det under överskådlig framtid för armarna gick inte att rädda.
Jag provade med allt, slipade till och med, men det hade sugit så långt ner i gummit så det gick inte.




Håret fick jag till "sådär". Inte nöjd.
 
Om jag kommer att använda huvudet sedan så kommer jag att göra i ordning håret en gång till, men för tillfället kommer hon att förpassas in i mörkret i skrubben till den dag jag kanske hittar någon användning för delarna som är ok.

Sådär är det, det kan inte lyckas jämt. Taldosan funkade ju i alla fall fint :)

I morgon klockan 08.00 bär det iväg till Arosmarknaden,
så nu håller jag tummarna att jag hittar något kul där och att det inte regnar!

Ha en trevlig fredag!

Kommentarer

  • Saras pyssel säger:

    Jag känner igen det där med att plocka fram alla grejer till handarbetet & sen komma av sig... :-) Du får utnyttja "målningarna" på dockans armar & fixa ett par fräcka tatueringar till henne! ;-)

    2012-05-04 | 23:32:19
    Bloggadress: http://saraspyssel.blogspot.com
  • Helena Högberg säger:

    Sara. Jo, min äldsta dotter tyckte också att jag skulle göra tatueringar på armarna :)

    2012-05-05 | 07:13:57
    Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se/
  • Anne Marie Niemi säger:

    Hon blev ju jättefin. Jag har gjort i ordning en likadan. Min lugg blev inte bra. Din är mycket bättre. Går det att få svinto-hår att bli helt fint? Har du något tips? Tusch och annan färg tar jag bort med oxy10.Det funkar jättebra men är ganska dyrt och måste köpas från USA. Har du något annat förslag?

    Dina dockor blir så suuuperfina.

    2012-05-05 | 11:58:05
  • Inger säger:

    Hej

    Har du provat Stioxyl - för behandling av ungdomsfinnar? Köps på apoteket - tror att man får be personalen ta fram tuben. Har använt det till missfärgade Barbie. Lycka till!

    2012-05-05 | 17:06:17

Kommentera inlägget här: