Loppis Entusiasten

loppis-shoppat idag



Min första FUGA.
Jag har nog mest sett Fuga på bild förut, och jag måste erkänna att jag inte tyckt att de var så märvärdiga. Men vad fin den här skålen var när man såg den nära! Ofärgat längst upp på kanten som sedan tonade snabbt till rött. Ca 18 cm i diameter.
 
Det som ser ut som repor på utsidan är bara min repiga diskbänk som speglar sig,
den var i superfint skick! 60:-



En stor golvurna, Germany scheurich 429-45, en fin grön/grå färg. 100:-

När jag kom hem sade min sambo: -Den var inte snygg heller.

Oss emellan, han får ändra sig :)

Kommentarer

  • Ann-Charlotte säger:

    Åh, vad jag gillar golvvasen!!

    2012-05-13 | 19:25:12
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.se
  • Lisette säger:

    Vad fina! Tycker skålen var underbar :)

    Såg att du hade köpt bakpulver/vaniljsocker burkarna för ett tag sedan, var då jag tyckte att "sådana vill jag med ha" haha :) Dock så fanns inte turen på min sida så det fick blir vaniljsocker x2.

    2012-05-14 | 16:41:20
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: